Lördag 5/1 -13 (Jag är tillbaka!)

Hör och häpna. Allas er favoritbloggare är tillbaka! Vart jag har varit? Det är en lång historia. Kanske ska vi börja med den:
 
Jag har varit dålig på att skriva. Inget snack om den saken, men det är inte BARA mitt fel den här gången. När jag skulle logga in på min blogg för en tid sedan så skrev jag i min mailadress och mitt lösenord precis som vanligt. Döm om min förvåning när jag kom till en ANNAN persons blogg. Jag fattade ingenting och den känslan var inte helt angenäm. Hur som helst, efter diverse turer så fick jag tillbaka min blogg. Jag antar att personalen inte kunde finna sig i att förlora världens bästa blogg från sin sida, eller vad tror ni? Har slängt ut en fråga om hur det överhuvudtaget kunde vara möjligt att det som hände hände. Väntar på svar.
 
Hösten har annars gått i festernas tecken. Har varit mycket roligt! Är ju inte särskilt ofta jag festar annars, men ibland så. Det inleddes med en liten "poolträff" med världens bästa kollegor. Vi var i Helsingborg på Wallmans Salonger. Bodde på hotell och drack (och faktiskt åt) sprit. A.H hade fixat jelloshots. Alla njöt (nåja SÅ gott var det inte att äta sprit). Vi hade det extremt trevligt.
Hann även med att bli bjuden på fest hos E.B och hennes sambo också. Mycket folk från karaten som var där och det var också extremt trevligt. Kvällen blev senare än jag trodde och det kändes som om jag var 150 år gammal när jag lämnade nattklubben på morgonkvisten.
Vi hann ju även med att ha vår årliga höstfest här hemma. Inte lika mycket folk som förra gången (verkar vara varannat år som vi blir mycket folk), men det var ändå lyckat tycker jag. Både gamla och nya gäster som deltog. Hoppas de tyckte det var trevligt och återvänder nästa höst. Jag hade i alla fall roligt. Man har ju aldrig roligare än man gör sig som sagt.
Fast höstens höjdpunkt ur ett festperspektiv måste nog ändå varit SOS-festen i Varberg. Jag kan inte fatta att jag kört ambulans i 10 år utan att delta på den festen. Det var fan så roligt! Fler detaljer får ni inte. Gammalt ordspråk: "Det som händer på SOS-festen, stannar på SOS-festen". ;-)
 
I höst har jag även träffat och lärt känna en ny vän. Det känns extremt roligt faktiskt. Jag menar, hur ofta gör man det som vuxen när ni tänker efter? Det är en tjej som heter C.S. Nu tänker säkert en del: "Jasså, en tjej? Då finns det baktankar". Jag är ledsen att göra er besvikna, men det finns det tyvärr inte alls. Inga smaskiga skvallerhistorier med andra ord. Däremot har det gått extremt fort. Känns som om vi har "klickat" ordentligt på det vänskapliga planet och som om vi har känt varandra mycket längre än vi gjort. För mig är det inget konstigt att ha tjejer som kompisar. Mina närmaste vänner någonsin har varit tjejer (om du/ni läser det här så kan jag meddela er att jag saknar dig/er lite och ni vet var jag finns) så för mig är det inget konstigt överhuvudtaget. Dessutom har jag en sambo som jag älskar mer än något annat. Så nu vet ni det.
 
Sedan har det ju varit jul också såklart. Det blir tydligare o tydligare för varje år att julen är till för de små. Personligen tycker jag annars inte julen är så märkvärdig. Jag var dock ledig i år för första gången på läääänge. Julafton tillbringades hos svärföräldrarna med massa god mat. Kan ärligt säga att jag kände mig gravid. Så mycket åt jag.
 
I mellandagarna åkte jag och sambon till Manchester i England för att titta på fotboll. Det var extremt roligt. Matchen var mellan Manchester United (sambons lag) och Newcastle (mitt lag). Det var en häftig upplevelse att vara på Old Trafford och kolla på fotboll. 75500 personer på läktaren. Matchen var skitbra med många mål. Nåja, matchen var skitbra i ungefär 88-89 minuter. Sedan gjorde det där jävla United segermålet till 4-3. Skit. Mitt kära Newcastle har extrema problem den här säsongen. Jobbigt att vara supporter då. Resten av tiden i England tillbringade vi i gallerior och på pubar. Det var jättemysigt. Vi hann även med att träffa J.L i England. Blev ingen lång stund, men det var trevligt i alla fall.
 
När vi kom hem från England väntade nästa stora grej. Vi utökade familjen med en liten hundvalp.
Rocky var namnet. Just nu pågår arbetet med att göra den lille rumsren. DET är ju inte det roligaste med att skaffa valp. Men visst är han söt?
 
Det har ju varit nyår också. Det gick lugnt tillväga av flera anledningar. En liten, ny valp lämnar dåligt med utrymme att åka bort. Att ha beredskapen lämnar ännu mindre utrymme till det. Fast vi hade det mysigt ändå. God mat (kräftsoppa bl.a) och lite fyrverkerier tillsammans med sonen. Sämre kan man ha det.
 
Resten av veckan har tillbringats på kontoret i Falkenberg. Har beredskapen fram till måndag. Sedan är det färdigt med det för den här gången.
 
Vad har mer hänt då? Tja, inte så mycket. Har fått en schemarad efter nästan 10 år i poolen. Det känns faktiskt ganska bra att veta hur man jobbar med lite längre framförhållning. Annars känns det som om detta räcker för denna gången, va?
 
Ta hand om dig vem du än är och vart du än finns.
 
På återseende.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: J

Underbart är kort

2013-01-05 @ 16:43:46
URL: http://babbelbabbel.blogg.se
Postat av: Ulrika

Välkommen tillbaka och lycka till med hunden.

2013-01-05 @ 22:14:02
URL: http://imsepimsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0