Måndag 26/3 -12 (Var fan...)

...har jag hållit hus? Ja, det kan man undra. Vad ska man skylla på? Jag har inte haft tid. Jag vet att det är en lam ursäkt, men tillsammans med "jag har inte orkat" får den minsann duga.

Vad har hänt sedan sist? Tja, jag har varit på melodifestivalfinal i Globen. Det är inte riktigt min musik, men med en insmugglad flaska sprit och gott sällskap så funkade det bra. Full blev jag. Höjdpunkten kom dock senare när alla schlagerstjärnor kom och kastade sig över mig och ville bli fotigraferade tillsammans med den berömde Snakeman ;-). Hur som helst så var det trevligt att hamna på bild tillsammans med fina flickor som Marie Sernhholt och Timotej. MYCKET trevligt t.o.m!

För övrigt har jag arbetat en hel del. Mycket nätter. Det har gjort att träningen blivit lidande, tyvärr. Det blir så även denna veckan är jag rädd. Förhoppningsvis så ska jag komma i bättre fas kommande veckor.

Dags för lite åsikter och recensioner:

# Har hunnit med att avsluta två böcker sedan vi sågs sist. Som alla andra svenskar så har även jag läst Zlatans självbiografi. Den var överraskande bra och man får kanske en annan förståelse för varför grabben gör som han gör ibland. Betyg: 3 av 5 snakes.

# Den andra boken är Guillos Brobyggarna. Den överraskade mig också. En jävligt bra bok med människoöden som griper tag i en. Vare sig man vill eller inte så bryr man sig om människorna.

Betyg: 4 av 5 snakes (~~~~)

# Har blivit lite film också. En Sience fiction med Justin Timberlake. En kul idé och en helt ok film. Bra action!

Betyg: 4 av 5 snakes (~~~~)

# Den här inhandlade jag häromdagen. Från den senaste turnén. Jag både hoppas och tror att världens bästa rockband besöker Sverige 2013.

Betyg: 5 av 5 snakes (~~~~~)

# Vilken kändis knullar med vilken kändis? Don´t know. Don´t care.

Ikväll tänkte jag se ett nytt program på sjuan som ska handla om svenskars civilkurage. Ska bli väldigt spännande att se. Personligen tror jag inte att det är så högt som det borde vara. Ska bli kul att se.

En svensk har blivit skadad i Afghanistan igen. Det är synd. Det som är MER beklagligt är att det antagligen har skett i onödan. Eftersom de utländska trupperna ska vara borta 2014 så tror jag tyvärr att buset vann. Jag skulle tippa på att landet är tillbaka på ruta ett inom 5-10 år. Det är synd. Jag tycker det är för jävligt att resonera som man gjort i den frågan. Är det ok att hjälpa andra så länge det inte kostar dig själv något? Det kanske man ska fråga sig vare sig det gäller utlandsmissioner eller enklare saker på hemmaplan. Ska man göra nåt så gör det ordentligt. Annars kanske man ska ge fan i det. 

Se nu till att ta hand om varandra. Inte smutskasta varandra. Stå rakryggade och hjälp de som behöver det. Säg nåt snällt till någon idag. Vad har du att förlora?

Med de orden stämplar er favorit-snake ut för idag.

Ta hand om dig vem du än är och var du än finns.

På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0