Söndag 29/1 -12 (Lite bakis och lite sliten)

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Man är fan inte 20 längre. Vissa dagar är det tydligare än andra.

Veckan som gått blev det tyvärr bara ett karatepass. Det är som det är ibland. Det passet var dessto tuffare. Jag var rejält trött efter det. Där kändes det att jag inte är 20 längre.

I veckan (igår närmare bestämt) firade jag och min muffins 4 år tillsammans. Jisses, vad tiden går. Eftersom jag jobbat lite dumma tider fick hon sin present redan i torsdags. En bukett rosor. Jag fick Zlatans självbiografi av henne. Hon är så fin, min käresta. Trots att vi firade årsdag så lät hon mig gå på karatefest igår. Det är jag tacksam för. Ett bra sätt att lära känna lite nytillkommet folk i klubben och även återknyta lite gamla vänskapsband. Tack, älskling! Jag ska gottgöra dig! Är glad att jag har dig.

Karatefest, ja. Det var faktiskt extremt trevligt, tycker jag. Babblade med många sköna personer. En hel del öl slank det ner också. Tack vare det känns det att man inte är 20 längre idag. Till alla er som var med: TACK! Vi ses på klubben!

Hunnit med att se två filmer i veckan också. 

Den första var faktiskt ganska bra. En film där man verkligen får en känsla av vad stress och press innebär. Riktigt jobbigt att se ibland. Enda anledningen till att den inte fick högre betyg är att två av mina favoritskådisar (Mickey Rourke och Jason Statham) hade alldeles för små roller. Alexander Skarsgård var också med och gjorde en helt ok insats.
 
Betyg: 3 av 5 snakes (~~~)

Den andra filmen vi såg var något mer lättsam. Kanske en barnslig idé, men ändå underhållande. Jag gillar när djur pratar i filmer. Dessutom med kända röster som Sylvester Stallone, Nick Nolte och Cher. Rolig och lättsam film, men lite för mycket kärlek ibland. Lite förutsägbart, men helt ok underhållning.

Betyg: 3 av 5 snakes (~~~)

Lite åsikter om saker och ting:

# Svensk serie på SVT. "Äkta människor" tror jag den hette. Började gå förra veckan. HELT ok serie faktiskt.

# Det är kallt. Jag är trött på vintern. Dags för vår.

# Vilken kändis knullar med vilken kändis? Don´t know. Don´t care!

# En Halmstadkille är med i "The Voice" på TV4. Verkar rikigt bra faktiskt. Rockröst.

# Mitt kära HBK spelade sin första träningsmatch mot ett topplag i den danska högstaserien. Blev förlust med 3-2, men de var riktigt nära en kvittering. I med OCH motgång: HEJA HBK!!!

Veckan som kommer kommer att gå i ledighetens tecken. Har bara en dag på jobbet imorgon. Dock inte i ambulansen. Ska hålla lite utbildning och fixa med lite administrativt. Sedan blir det förhoppningsvis en vecka med sonen och mycket ledighet. Onsdagen ser jag också fram emot. Jag fick biljetter till "Raw" i julklapp och det ska vi gå på med H och A. Ska bli kul. Givetvis så ska det klämmas in ett och annat karatepass i veckan också hoppas jag.

Det var nog det hela för den här gången.

Ta hand om dig vem du än är och var du än finns.

På återseende.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0