Söndag 15/1 -12 (Veckorna går)

Så har ännu en vecka gått. Vi är halvvägs genom januari nu. Känns konstigt. Vi har ju inte haft nån vinter ännu. Fast idag jag fan frusit hela dagen.

Veckan har varit ganska ok. Jag har varit lite ledig. Har dock jobbat lite hemifrån ändå. Finns saker som måste göras och jag har svårt att få tid över till dem när jag är på stationen. Särskilt nu när jag har inskolning av en ny kollega att tänka på också.
Att ha någon att skola in är mycket trevligt. Även om det kan vara ansträngande ibland också. Man måste tänka efter på vad det är man gör egentligen. Det är VÄLDIGT mycket som man gör av ren rutin utan att reflektera över det. När man sen får svåra frågor också får man tänka till lite extra. Känns nyttigt. Hur som helst, jag har jobbat två nätter den här veckan. Onsdagen var lugn. Kan tänka mig att A tyckte det var lite tråkigt. Hon borde dock vara nöjd med lördagnatten. Vi hade patienter som var i den kategori som jag har mest. Ni som jobbar med mig vet vilka jag menar. Sömnen på jobbet den natten var noll. Visst är det hemskt? Att man måste JOBBA när man är på jobbet? Vart e denna sjuka värld på väg?

Lite åsikter om saker:

# Svensk rock när den är som bäst. Lyssna och njut! http://www.youtube.com/watch?v=QZm4zseMok0&feature=fvst

# Har sett två filmer den här helgen. Vi börjar med den första. Är enklast så. Jag tyckte väl att den var ganska godkänd, men inte mer tyvärr. Helt ok tidsfördriv, men den lämnade lite för många lösa trådar och kändes ibland som lite av en kopia på Saw-filmerna. En godkänd skräckis med några riktigt obehagliga scener. Kackerlackor är äckliga djur.

Betyg: 2 av 5 snakes (~~)

# Börjat läsa en ny bok. "Brobyggarna" av Guillo. Inte kommit så långt, men den är helt klart lovande.

# Vilken kändis knullar med vilken kändis? I don´t know and i don´t care.

# Den andra filmen vi såg den här helgen var en komedi. En film med humor helt i min smak. Gillade den verkligen. Bra skådisar. Fräck intrig. Rolig rakt igenom. Se den!

Betyg: 4 av 5 snakes (~~~~)

# Ipad is the shit. Älskar den. Har döpt den (och prytt skärmsläckaren med) efter mitt "wild card" Megan Fox. 

# Önskar generellt att folk var en liten gnutta mer öppna för förändringar. Inte alla förändringar är av ondo. Ge saker (och människor) en chans.

Veckan som kommer blir det en hel del arbete under dagtid. Inskolningen av A kommer att bli något mer intensiv. Jag ska delta i ett stort länsmöte med de som går i "poolen" i Halland. Hoppas på en nyanserad och konstruktiv diskussion angående nya avtal. Hoppas att nivån höjs ett par snäpp i jämförelse med vad som utspelats sig på mailen. 
På onsdag ska jag till tandläkaren med min son. Han ska laga ett hål. Han gillar INTE tandläkaren och jag har en känsla av att det kommer att bli jobbigt för honom. Som tur är har jag förberett en muta. Hoppas det räcker.

Tiden går för fort, kära läsare. Nu har jag slösat bort tillräckligt av din för den här gången.

Ta hand om dig vem du än är och var du än finns.

På återseende. 

Kommentarer
Postat av: J

Jag gillar verkligen dina åsikter om allt och ingenting. Kanske inte håller med i alla men att du listar dem är kanon. Jag är faktiskt intresserad av att veta att Eric Saade inte knullar Molly Sandén längre ;)

2012-01-15 @ 20:45:32
URL: http://babbelbabbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0