Onsdag 25/1 -12 (Det skrivna ordets makt)

Det skrivna ordets makt är väldigt stor. Det råder det inga som helst tvivel om. Sättet att tolka en text är upp till varje enskild människa och tolka kan man göra på MÅNGA sätt. Jag tänker fatta mig kort. Nåja, jag tänker FÖRSÖKA fatta mig kort.

Jag har de senaste dagarna haft anledning att fundera över vissa saker.
Jag undrar hur världen skulle se ut om fler människor pausade, tänkte efter och kanske till och med gick till källan för att få reda på mer fakta eller för att ställa frågor om hur man menade när det gäller olika saker eller åsikter om saker och ting? Jag tror personligen att världen skulle vara en trevligare plats att leva i då. Fast det är ju bara en gissning. Jag har inga vetenskapliga belägg för det. Jag tror bara att det kanske skulle kunna föda en diskussion. Om inte så kanske det skapar lite förståelse och respekt för andra människors åsikter. Jag vet som sagt inte. Det är bara en känsla jag har. Vad tror ni? Personligen försöker jag leva så. Dock är jag inte mer än människa så även jag misslyckas ibland. Otroligt, men sant ;-)

Eller är det så att världen blir en bättre plats att leva i om man istället går bakom ryggen på människor och försöker smutskasta dem? Om man istället för att fråga om hur människor menar eller varför människor har de åsikter de har genast tar det som sagts eller gjorts som en krigsförklaring? Jag vet inte. Jag har inga vetenskapliga belägg för det heller. Vad tror ni?

För att försöka sammanfatta och tala lite klarspråk: 
Har ni åsikter om något jag säger, skriver eller gör så är ni hjärtligt välkomna att ta det med MIG. Jag lovar att det blir mer konstruktivt då. I alla fall är det så jag fungerar. Om ni inte vill ta det med mig utan hellre tar det bakom min rygg så är det ju i ärlighetens namn inte så mycket jag kan göra åt det. Mår ni bättre av att göra så kan jag bjuda på det. Inga problem. Frågan är då: MÅR ni verkligen bättre av att göra så? Kanske ska ni fråga er själva det.

Det kanske finns de som undrar varför jag raderade mina tidigare inlägg. Så här i efterhand kan jag säga att jag ångrar det djupt. Jag borde inte raderat dem, men om ni ändå vill ha en förklaring så är ni välkomna att kontakta mig. Antingen här, eller på annat sätt. Dessvärre ledde min radering till att jag raderade en kommentar också. Det var inte min mening. För er som inte läste den så kommer den här igen:

"VI sa ju bara att vi ville ha det lika bra som ni har det på er station...försök inte att ändra på versionen nu! Idiotförklad el inte det får stå för dig. Min tro är att vi jobbar kollektivt för att ALLA skall ha det bra men jag undrar nästan vems sida du är på? Arbetarnas el arbetsgivaren. Hoppas att denna vecka blir bättre för dig!"

Jag uppskattar att man kommer till mig med sina åsikter. Jag vill dock inte föra dialog om det här. Jag vill inte hänga ut någon. Om du ("ensomvilltroattdetkanblibättre") vill höra anledningen till min irritation och kanske få en förklaring till varför jag har agerat som jag gjort så får du väldigt gärna kontakta mig. Jag upplever inte att jag har ändrat på något i det jag skrivit. Kanske kan jag då också förtydliga på vems "sida" jag står i det här. Din chef har mitt tjänstenummer och du kan även nå mig via min arbetsmail. Jag förklarar gärna för dig om du vill.
Jag hoppas att din vecka också blir bra!

Det är egentligen allt jag har att säga om detta.

Ta hand om dig vem du än är och var du än finns.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0