Lördag 7/1 -12 (Första katapasset)

I dag var det dags för den första morgonträningen. Varje lördag kl 10 är det kata som gäller. Kata ingår i de flesta träningspass i större eller mindre utsträckning, men lördagar är det BARA kata. Jag är en liten katanisse så detta är mina favoritpass.

På katapassen tränar alla bältesgrader ihop. Vi började med en kata som man har på sin gradering till gult bälte:
http://www.youtube.com/watch?v=6Hc1NMdjU9U
Har kört den en del nu så den börjar kännas ganska ok.
Efter det delade vi upp gruppen så svart-/brunbälten körde för sig. Vi körde denna:
http://www.youtube.com/watch?v=I1IKCenXidY
Det är en avancerad kata. Jag kan meddela att det gick inget vidare. Var VÄLDIGT länge sedan jag körde den här och jag har aldrig varit särskilt bra på den. Var ändå kul med lite nytt. Är det som är så fantastiskt med karate. Man lär sig nya grejer HELA tiden.

Ta hand om dig vem du än är och var du än finns.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0