Lördag 18/2 -12 (Nåt jävla virusskit)

Just nu skulle jag egentligen varit och tränat karate. Istället vaknade jag med värk i huvud, hals och generellt i kroppen. Vågade mig inte på att träna då. Har inte tid att bli sjuk. En intensiv vecka framför mig. Nåja, har tagit Voltaren (bra skit) och nu känns det lite bättre.

Vad har hänt sedan sist? Tja, inte så mycket. Jag har jobbat och stått i. Inte haft särskilt mycket ledig tid över. Inspirationen för att skriva har inte varit där riktigt. Men nu kan ni slappna av kära läsare. Den är tillbaka.

Jag har skrivit om det tidigare, men måste göra det igen. Ondska. Finns den? Eller finns det bara sjuka människor? En 10-årig flicka blir knivskuren i halsen av en fullständig främling. Ondska? Sjukdom? Jag personligen tror på ondska. Inte på helvetet eller på jävulen eller på den typen av sagor. Jag tror på mänsklig ondska och egoism. Kanske tar det sig uttryck genom psykisk sjukdom också. Kanske är det båda delar? Har svårt att bestämma mig, märker jag. 
För att citera en kär kollega: "Vi låser in för lite människor i det här landet." Det är sant av flera skäl. Tragiskt, men sant. Vissa personer med vissa typer av psykiska störningar bör låsas in för att skydda övriga samhället. Givetvis ska man då se till att de har det så bra det bara går där de nu hamnar.
ONDA personer däremot. Det är en annan femma. Har man knivskurit ett barn i halsen så har man enligt mig förverkat sina mänskliga rättigheter. Såna människor är mindre värda än amöbor och virus. Om de lever eller dör är mig likgiltigt så länge de inte är ute i samhället. Den rätten har de förverkat för resten av sina liv.

Svamligt? Ja, antagligen.

Nåja, lite åsikter om saker och ting just nu:

# Önskar att melodifestivalen vore över. Sämre jävla skit får man leta länge efter.

# Den här låten spelas flitigt i min bil just nu. FAN, SÅ BRA ÄR DET! Lyssna och njut!


# Såg en film nyligen. Jag tyckte att det var en helt ok actionrulle. Manligt nöje kan man säga. Egentligen är den nog värd ett bättre betyg, men jag kan inte låta bli att jämföra den med orginalet. Orginalet är SÅ mycket bättre och det drar tyvärr ner betyget lite på denna.

Betyg: 2 av 5 snakes (~~)

# Vilken kändis knullar med vilken kändis? Don´t fucking know. Don´t fucking care.

# Jag har inte tid att bli sjuk.

# Jag tycker det är dåligt med "bröstchocker" i melodifestivalen i år. Vad har hänt?

# Har svår karateabstinens. VILL träna. HATAR att inte kunna göra det när tillfälle ges.

Nu är det nog färdigsvamlat för idag. Dags att ta tag i dagen. Eventuellt blir det en ny familjemedlem i casa de snake idag. Mer om det senare. Nästa gång ska jag försöka förklara varifrån "snakeman" kommer. Stay tuned.

Ta hand om dig vem du än är och var du än finns.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0