Måndag 23/4 -12 (Tiden den går...)

...alldeles för fort. En vecka har redan passerat. Vad har hänt sedan sist då?

Jag har varit på intressanta och bra möten. Jag har arbetat. Min lilla "adept" är snart klar med sin inskolning. Handledaren är stolt. Duktig tös ;-).

Lilla muffinsen och jag har haft en härlig helg tillsammans. Det var första helgen på lääänge som jag var helt ledig. Inget ambulanseri och ingen beredskap. Det var välbehövligt. Skulle behöva fler såna helger.
Hur som helst, vi styrde kosan söderut mot Helsingborg. Där började vi dagen med en tur på Väla, Ikea och Media Markt. Sedan blev det en tur över sundet. Passade på att ta en god öl då också. Sedan var det incheckning på Hotell Kärnan. Kvällen tillbringade vi på Wallmans Salonger med god mat och riktigt bra underhållning. Temat på Wallmans var 80-talet och visst kände man igen sig! Finalen var höjdpunkten. Då bjöds det ENBART på gammal, god hårdrock! VÄLDIGT NICE!

En väldigt trevlig helg var det. Tack älskling!

Lite övrigt:

# Har sett en film som jag glömde recensera senast. En riktigt bra film. Riktigt otäck och väldigt realistisk kändes det som. Kan inte göra annat än att rekomendera den. En liten varning, bara: Du kommer bli paranoid och få bacillskräck. Hur många gånger rör DU ditt ansikte på ett dygn?

Betyg: 4 av 5 snakes (~~~~)

# Vilken kändis knullar med vilken kändis? Don´t know. Don´t care!

# Läste ut min bok för ett par dagar sedan. Normalt sett är det en av mina absoluta favoritförfattare, men detta var inte hans bästa verk. Långdraget och ganska händelsefattigt fram till finalen.

Betyg: 2 av 5 snakes (~~)

Avslutningsord:

Det är tråkigt med folk som mår så dåligt i sig själva att de aldrig är nöjda med sin tillvaro. Oavsett vad så måste de gnälla, klaga eller på annat sätt göra omgivningen uppmärksam på vad som är dåligt och vad som kan bli bättre. Sluta klaga! Om ni SKA klaga så kom med konstruktiv kritik. Det är bättre.
Vore också bra om man rent generellt kunde sluta måla fan på väggen och hela tiden tro det värsta om människor. Jag vet att jag inte är jättebra på det själv alla gånger, men man kan försöka. Ge människor en chans. Ge dem lite tillit. Vem vet? Det KAN ju ordna sig till det bästa trots allt.

Med de orden tackar er favoritsnake för sig.

Ta hand om dig vem du än är och var du än finns.

På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0