Fredag 30/12 -11 (Årets sista)

2011 är snart förbi. Det är väl ungefär nu jag ska sammanfatta året som gått? Är ju inte SÅ lätt att minnas, men jag gör ett försök:

Jag var på min första melodifestival live i år. Det var i Malmö. Sällskapet var trevligt, kvällen var trevlig, MEN musiken sög svettig balle.
När vi ändå är inne på musik så var jag ju på lite RIKTIGA grejer också. Iron Maiden på Ullevi. DET var bra. Kungligt bra. Även där med trevligt sällskap.
Sonisphere i Stockholm. En grabbhelg med H. Även det EXTREMT trevligt. Hoppas på en repris kommande år.
Sommaren tillbringades till ganska stor del på jobbet. Jobbade till största delen med en ny kollega som jag skolade in under våren. Var trevligt och det känns skönt att se att vi gjorde en bra och lyckad rekrytering. Blir ju lite stolt. De växer upp så fort, de små. ;-)
Slutet av sommaren hade jag semester. Den tillbringades på hemmaplan. Vi åkte på familjesemester till Kolmården. Väldigt mysigt och trevligt.
Hösten startade med att jag fick ett förordnande på fyra år som biträdande avdelningschef. Var bara vikariat innan. Kändes bra att få det "på riktigt" så att säga. Ser fram emot den uppgiften. Trivs som fisken i vattnet med den.
Annars var hösten extremt deppig. HBK åkte, efter 19 år, ut ur allsvenskan. DET sved! Nu ser jag dock fram emot nya, friska tag i superettan. Jag är ingen medgångssupporter. Den blå färgen kommer alltid finnas i mitt hjärta. DET ÄR HBK TILLS JAG DÖR!!!!
Vinter har vi ingen ännu så jag kan inte sammanfatta den. Här är ju fortfarande höst ute.
Julen tillbringades på jobbet. Kanske inte det roligaste man kan göra, men jag har ett jobb där det dessvärre ingår ibland. Efter omständigheterna var det helt ok ändå. Tackar bra kollegor för det.
Har ju även tagit upp karaten igen. DET är roligt. Love it! Ser fram emot mer karate under 2012.
Har säkert glömt en del, men så får det bli.

Lite åsikter som jag har för tillfället:

# Nedskärningar i skolan nästa läsår. Varför? Hur fan kan det bara bli så? Vaknar man plötsligt upp en dag och inser att det fattas 2 miljoner? Borde man inte kunnat se det TIDIGARE? Jävla korkade idioter som bestämmer.

# Nu kommer det igen:Hundar och fyrverkerier.
Jag vill börja med att tacka Linda för hennes kommentarer. Du är nog den enda som är emot det här med NÅGON slags sans och balans. Jag hoppas att du inte tar det på fel sätt när jag nu ger mig på dina kommentarer. Det är nämligen inte dig jag ger mig på egentligen. DU visade ju dessutom stake genom att säga emot mig och det tackar jag för. Blir du arg nu så ber jag om ursäkt.
Vill börja med att säga att det finns en hel del på min vänlista på facebook som fan kommer att försvinna därifrån antagligen. Skriver man att man HOPPAS att folk spränger sig själva och sina hus i luften med fyrverkerier så kanske det är dags att sansa sina åsikter lite. Var gärna emot fyrverkerier, men önska inte att det går illa för folk. Eller skaffa en hund med lite cojones, för fan. Jag har haft hund under stor del av mitt liv. Ingen av dem var rädd för raketer. Tror det beror på hur stressad husse/matte är.
Linda skriver att hon tycker fyrverkerier är blä. Det respekterar jag. Jag VET att det är jobbigt för både djur och vissa människor när det skjuts. Fast fortfarande: Hur ofta och hur länge håller det på? Folk som spränger av sig fingrar och skadar sig varje år? Ja, det förekommer så klart och det är ju tråkigt för dom, MEN i förhållande till all annan skit som händer den natten är det en väldigt liten del av problemen som finns. Är inte fyrverkeri som är farligt. Är alkoholen. Ska man förbjuda fyrverkeri? Kanske, men börja med att förbjuda alkoholen för DEN skiten förstör liv året om. Missförstå mig inte. Jag dricker också, men jag vill bara belysa att jag inte tror att det beror på fyrverkerier att folk skadar sig. Jag är också emot djurförsök. Tycker det är vidrigt att man plågar djur för att nån jävla överklassnobb (som jag också hatar, by the way) ska gå i päls. Tycker dock det är intressant med dubbelmoral även här. Minkar är det synd om för att de blir pälsar. Det håller jag verkligen med om. Fast varför hör man inte att det är synd om barnarbetare som syr de kläder som de flesta av oss har på kroppen? Återigen: Tyck synd om människor först. Djur sedan.

# "Blood brothers" med Iron Maiden KAN vara världens bästa rocklåt. Lyssna på den.

# Vilken kändis knullar med vilken kändis: Don´t know. Don´t care!

Jisses, vilket långt inlägg det blev. Hoppas du står ut, käre läsare.
Linda: Jag hoppas att du inte tar det på fel sätt. Som jag skrev så är kritiken främst riktad till andra.
Har sagt det innan: Tar ni illa upp av det jag skriver, men av någon anledning inte vill kommentera det här så finns jag på Skype. Snakemanmagnus är namnet där.

Det var allt för mig 2011. Jag hoppas att vi ses igen 2012. Jag kommer finnas här i alla fall. Det hoppas jag att ni också gör.

Ta hand om dig vem du än är och var du än finns. Ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

På återseende.


Kommentarer
Postat av: Linda Karlslind

Jag tar ABSOLUT INTE illa vid mig. Så länge man håller diskussioner på bra nivå så får man absolut argumentera mot mig och ha olika åsikt än jag. :)

Att önska att folk spränger sig i bitar ... det är makabert och då har man tappat perspektivet rätt rejält.

Har själv aldrig haft en hund som varit rädd för raketer och smällare. De flesta hundars skotträdslor går att träna bort med tålamod och kunskap. Dock finns det även medfödd skotträdsla (kan tyvärr nedärvas också) och den går inte att träna bort i samma utsträckning. Det kan bli bättre, men helt bra är det inte säkert att det blir... Och det är förbannat sorgligt att se en hund med en sån dödsångest... Hundar vars skräck är så illa att alla kroppsöppningar släpper...

Men visst...det går över...det gör det. När det slutar smälla, eller i alla fall nån gång under de närmsta dagarna efter...

Värre tycker jag att det är med nedfallet. Om en hund (eller ett barn för den delen, men oftare det händer med hundar än barn gissar jag på) sätter i sig det som ramlar ner... så kan det gå förbannat illa. Det är inte nyttigt alls...

Finns många saker som man skulle kunna/vilja förbjuda för att det missbukas eller använs helt förkastligt... Men samtidigt så tror jag inte riktigt på att staffa en hl massa för en del är rötägg... :)

Sen att jag hade velat vrida nacken av såna såm kastar smällare mot folk/djur... Det är en helt annan sak. Då gör man det medvetet för att skrämma eller skada...



Och bara så du vet... Jag tycer förbannat synd om människor... Ofta och mycket. :)



Gott nytt år på dig gubben!

2011-12-30 @ 16:13:40
URL: http://tindragull.wordpress.com/
Postat av: hannah

Hå och hej och gott nytt år! :)

Vill ge mig in i diskussionen lite här.. har dock inte läst igenom allt som skrivits, så kanske bara återupprepar vad som redan sagts.. men ändå.



Det där med fyrverkerier och att det klagas kan jag hålla med om, och att förbjuda fyrverkerier för att det är synd om djuren är inte riktigt ett hållbart argument. Och visst, det är inte särskilt lång tid det håller på.

MEN det känns som att det kunde styras på ett bättre sätt, så att det blev trevligare för alla. Som att ha några ansvariga för det som styrde upp ett ordentligt fyrverkeri i staden som alla kan ta del av och som är betydligt säkrare än att Kalle 17 år ska spela tuff och skjuta fingrarna av sig.. typ. Dessutom blir det inte lika mycket skit överallt då, för att plocka upp efter sig verkar inte lika skojigt som att skjuta iväg :)



Och att tycka synd om djur behöver väl inte utesluta att man tycker synd om människor också? Blir lite knas att ställa det i kontrast med varandra tycker jag.



Sååå, det var allt jag hade att säga om det :)



(Och tack för julkortet förresten!)

2012-01-04 @ 21:56:00
URL: http://hannamedha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0