Lördag 18/4-09 (Hoppsan)

Här kommer lite nyheter. Som alla mina trogna läsare vet så var jag och mönstrade för ett par dagar sedan. Det var tänkt att jag skulle få besked i nästa vecka via brev. Det är fortfarande sant, men jag har råkat få reda på resultatet ändå. Jag ska förklara:
För nån vecka sedan slängde jag in ytterligare en ansökan om en sjukskötersketjänst i Afghanistan. Tänkte liksom att jag söker allt där är så får man se om nån nappar, liksom. Hur som helst... Igår ringde det en kvinna från försvarets medicincentrum i Göteborg. Hon upplyste mig om att jag dessvärre inte kunde söka den tjänsten eftersom jag redan var antagen till ambulanstjänsten jag sökte. Kan ni fatta? Vilket sätt att få besked på! Helt otroligt! Enligt hennes dator e jag antagen alltså. Jag var tydligen planerad att ingå i ett "Sierra-Tango-team". En ambulans alltså. Jag får nog börja rikta in mig på att åka till Afghanistan...

Hon sa att allt var föränderligt. Om jag hade dåliga resultat på mönstringen (det hade jag inte) eller om jag misslyckades med GSU:n så kunde jag ju såklart inte åka. Ser fram emot brevet som ska komma nästa vecka med mer detaljer.

Jisses, så det kan bli. Kan knappt fatta det.

På återseende (nu vågar jag nog faktiskt säga så)

Var rädd om dig vem du än är och var du än finns.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Grattis!

2009-04-18 @ 09:38:39
URL: http://babbelbabbel.blogg.se/
Postat av: Thea, Magda & Tedde

Tja, ja du kanske skulle kvala in som en ny blondin-Bella, du är ju blond i alla fall!! :-)

Så du ska iväg på en liten utlandstripp, visste inte att du var en sån stridis.

Då får man ju gratulera!



Ha det gott, kram Magda!

2009-04-18 @ 09:46:21
URL: http://knorten.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag visste det hela tiden! Du är ju så duktig! Grattis min alldeles egna soldat! :)

2009-04-18 @ 10:06:41
Postat av: Anette

Grattis det var skoj att du fick den tjänsten som du önskade.

2009-04-18 @ 11:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0